Ссылки

 

 

 

100 de mii de dolari, oferiți copiilor cu cerinţe educaționale speciale din Cuhneşti şi Balatina

пт, 11/09/2015 - 10:39
“Integrarea copiilor cu dizabilități în contextul unei școli prietenoase copiilor” este un proiect, care presupune  dezvoltarea şi stimularea sistemului educaţional special pentru a facilita copiii cu cerinţe educative speciale (pe cei cu deficienţe mentale în particular), o înţelegere mai bună a mediului şi a societăţii în care se dezvoltă copilul, precum şi asigurarea integrării acestora,  participarea activă şi responsabilă în viaţa socială. 
Recent, liceele teoretice Cuhneşti şi Balatina au cîştigat un proiect de pînă la 100 de mii de dolari, oferiţi pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale (CES), proiect finanţat de Banca Mondială şi Guvernul Japoniei. Acest proiect va fi implementat pe-o perioadă de un an de zile (septembrie 2015 - septembrie 2016).  30% din suma alocată sunt bani destinaţi nemijlocit copiilor CES pentru a dispune de acces liber oriunde în cadrul instituţiilor, ceilalţi bani vor fi valorificaţi întru asigurarea condiţiilor mai bune pentru o educaţie de calitate, care este prevăzută în noul Cod al educaţiei, în strategia educaţională 2020, documente ce prevăd o tratare consecventă a problemelor de acces, relevanţă şi calitate în educaţie. În urma realizării proiectului copiii vor dispune de o nouă formă de dezvoltare şi monitorizare în cadrul lecţiilor, vor însuși unele abilităţi în baza utilizării mijloacelor TIC, vor avea acces liber la toate etajele liceelor, vor fi amenajate unele locuri speciale pentru confortul propriu. 
- Obiectivul de bază, pe care îl urmăreşte proiectul constă în încadrarea mai activă a copiilor cu CES în cadrul societăţii contemporane. Ne dorim să obţinem prin implementarea acestui proiect în liceele nominalizate şanse egale, acces liber și o atitudine pozitivă în schimbarea viitorului accestor copii. O educaţie de calitate, participarea activă, conştientă şi voluntară a elevilor la conştientizarea obiectivelor de învăţare, descoperirea relaţiei dintre obiectele şi fenomenele mediului înconjurător şi operarea cu termenii, care le definesc plăcerea de a comunica şi a purta un dialog, dezvoltarea laturii afective a elevului în relaţia cu adultul. Toate aceste scopuri le vom realiza împreună cu cadrele didactice, - susţine Vladimir Furdui, directorul Liceului Teoretic Cuhnești. - Graţie proiectului se vor produce cîteva renovări în cadrul LT Cuhneşti. Cert este că schimbările vor fi în favoarea elevilor. Va fi renovat acoperișul instituţiei, la fel și sala de festivităţi, conform ultimelor tehnologii inovaţionale.     
Schimbările preconizate la liceele din Balatina și Cuhnești sunt pentru viitorul copiilor cu cerințe educative speciale, care au dreptul la o viaţă normală și la o educaţie eficace.
Cătălina Furdui, studentă USM